woestijn deel 2: KAMELEN! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Elva - WaarBenJij.nu woestijn deel 2: KAMELEN! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Elva - WaarBenJij.nu

woestijn deel 2: KAMELEN!

Blijf op de hoogte en volg Elva

16 Februari 2017 | Turkije, Istanbul

Ik maak ff een sprongetje. We gaan gelijk van het vliegtuig naar het kamelen avontuur.

ik zou 5 dagen gaan maar ben uiteindelijk 8 dagen weg geweest in de sinai woestijn. waardoor mijn ouder 3 dagen op enig teken van leven hebben moeten wachten. (bedacht ik me ook erg laat, maar we hadden toch geen bereik daar. dus niks aan te doen) gelukkig zijn ze relaxte mensen. en was de paniek niet erg groot.

Het enige wat jullie nu in het verhaal gemist hebben is dat ik de dag ervoor heerlijk ijs heb geproefd, van een franse dame die hier woont. En de nacht met (egyptische) leeftijdgenoten (uit Cairo) heb doorgebracht met de aanwezigheid van; lekker eten, jointjes en bier al zittend om een kampvuur onder de sterren hemel ergens in de woestijn al heb meegemaakt. Ik heb daar gedaan alsof ik kon zingen en na genoeg alcohol heb ik ook echt ff de gitaar vast gehouden en hierop met gitaarspel geimproviseerd terwijl de mooiste dame daar (die ik leuk vond) mij aanmoedigde en zelf improviseerde met haar stem. kortom ik blij. Daarna heb ik als kersop de taart nog een dansshow gegeven met led-poi. waarbij de jongens wild gingen en zeidden dat ik niet goed was, maar echt brilliant!!! en dat ze elke beweging mee hadden gevoeld. kortom een toffe avond voor mij ;p. (helemaal in perform- topvorm)

Maar dus... Ik ging de volgende ochtend per busje samen met Liesbeth (een aardige eigenzinnige stoere verpleegkundige van rond de 50 uit het drenthe) en Helene , ook rond de 50 en ook een bijzondere vrouw die erg van zingen hield, zo bleek later, wat ik erg gezellig vond tijdens het wandelen) op weg naar de kamelen.
We mochten vooral geen onnodige dingen meenemen. Want dat zou zielig zijn voor de kamelen ruggetjes. Dit leidden ertoe dat ik mijn maandverbandspullen niet mee nam ;p (want die zijn ZOOO zwaar XD) wat latervoor onverwachtte uitdagingen zorgde ;p ) en Je kan al raden dat ik hier later in het verhaal dus ook op terug ga komen.


De eerst volgende 2 dagen heb ik ontdekt dat .. voor het eerst in je slaapzak buiten slapen.. best moeilijk kan zijn... dat kamelen awesome gedrag hebben en AWESOME zijn... en dat er bijna geen dieren in de woestijn zijn op ons na.. wat heel erg wennen somehow is. Enkel de wind de zon en het landschap. wat trouwens een fantasisch leuk landschap is vooral als je van fossielen, geologie en steentje bekijken houd. Ik heb voor mn gevoel haast elke steen omgedraaid en bewonderd en bestudeerd. tot het irritante aan toe heb ik ook vragen gesteld. en tot mn opluchting kregen we op dag 7 een heuze collegeles over kamelen en over de geneeskrachtige plantjes daaro. :D :D :D

waarom zij kamelen awesome:
nou ten eerste omdat ze een hele trotste uitstraling hebben. hun kop cared echt niet om jou. En omdat ze duidelijk super slim zijn (soort oer beesten/olifanten. En omdat ze in dit geval bronstige mannetjes waren die geniaal stoerdoenerij gedrag vertoonden. Dat wil zeggen> Macho gevechten houden met elkaar (stiekem, want dat mag tuurlijk van hun baasjes niet) En ze hebben een soort blaaszak in hun wang die ze naar buiten duwen waarmee ze zwaar pruttel geluid mee maken .. dat klinkt als een buitenboord motor die op standby warm draaid... om hun bronstigheid ff duidelijk te maken en hoe sterk en cool ze wel niet zijn. Echt heel tof dat ik het meest stoere mannetje van de groep mocht hebben. okee lenen ... maar ik vond dat wel bij me passen stiekem. Er zaten ook veel kleinere bij dus waarom deze kleine dame die niet kreeg is niemand gehaal duidelijk. maar
tja.. ik moet toegeven dat het prefect zo was voor mij ;p ik had ene vrij grote mond. maar mijn kameel ook XD. paste dus toch degelijk wel! d het zal de wijshedi van de bedoeie wel zijn geweest ;p
ik had ook gelijk groot respect voor hem en zijn rustige karakter. ja, ik had geen andere gewild :)


de toffe gevaarlijke situaties en cooole dingen op de kamelen staan in het volgende verslagje... past allemaal niet anders ;p









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elva

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 97904

Voorgaande reizen:

24 Februari 2017 - 10 Maart 2017

In de Woestijn

04 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: